• Nederlands
    • Français
  • Belangrijke info voor werkgevers die gebruik maken van webmodules en/of elektronische loonbrief voor werknemers

     

    Beste klant, beste E-services gebruiker,

     

    U maakt regelmatig gebruik van een aantal modules op onze website (aanvraag dimona, werkloosheid, ingave prestaties,…).  Eerstdaags zal U zien dat er een aantal wijzigingen aan de webmodules zijn doorgevoerd.

     

    Eerst en vooral is de layout van een aantal modules wat gemoderniseerd. Vooral de look & feel van de module ‘dimona’ werd opgefrist.

    Daarnaast zijn er ook een aantal nieuwigheden toegevoegd:

    • Mogelijkheid om 2-factor authentificatie te gebruiken in het wachtwoord: belangrijke stap om paswoorden GDPR –proof te maken!

     

    • Er is vanaf nu ook de mogelijkheid om tussen de verschillende modules te switchen zonder dat u hiervoor telkens naar het logon scherm moet gaan. Dit kan u doen door links bovenaan op uw account te klikken.

     

     

    Indien u gebruik maakt van de module elektronische loonbrief voor uw werknemers:

    • Uw werknemers ontvangen de loonbrief elektronisch en kunnen deze loonbrief op onze website downloaden.
      De login voor de werknemers om aan te melden is tot op heden gebaseerd op het rijksregisternummer. Omwille van de nieuwe GDPR wetgeving zal de login gewijzigd worden naar een login op basis van een e-mailadres (indien dit adres gekend is). Deze omzetting gebeurt automatisch.
      Echter, de eerste maal  dat uw werknemer zich aanmeldt, wordt hij éénmalig omgeleid naar een scherm waar hij zijn nieuw wachtwoord dient in te stellen. Daar wordt ook de nieuwe gebruikersnaam voorgesteld, zijnde het e-mailadres, indien dit door ons is gekend. Indien dit bij ons niet gekend is, dient de werknemer zelf een gebruikersnaam te kiezen. Het is raadzaam om hem te adviseren om hier zijn e-mailadres te vermelden. Deze gegevens, met name zijn gebruikersnaam en paswoord dient de werknemer goed te bewaren.
      Door deze aanpassing hebben wij op geen enkel moment nog zicht op het paswoord van uw werknemers en worden deze ook niet langer door ons gegenereerd. In het kader van GDPR is dit een noodzakelijke aanpassing.
      U kan uw werknemer van deze aanpassing best op de hoogte brengen.

     

    • Bij aanwerving van een nieuwe medewerker, zal u van ons niet langer een brief met login en paswoord voor deze medewerker ontvangen. De medewerker zal rechtstreeks een e-mail met een activatiemail ontvangen. Vervolgens kan hij zijn wachtwoord instellen.

     

    U ziet, er komen een aantal functionaliteiten bij. De werking van alle modules blijft verder ongewijzigd.

     

    Bij vragen of problemen kan u altijd uw dossierbeheerder contacteren.

     

     

    Print Friendly, PDF & Email